Over Ingage inc.

De expertise van Ingage inc. ligt op een deel van de corporate communicatie dat vaak niet als strategisch wordt gezien of benut: Interne communicatie. De focus van Inage inc. ligt vooral op het versterken van het communicatieklimaat door het versterken van werkrelaties. Dat biedt een solide basis voor het vertalen van een organisatiestrategie naar effectieve actie, het vertsterken van de cultuur en gewenst gedrag binnen een organisatie, voor het behouden van goede medewerkers en het aantrekken van talent. Het betekent vaak beginnen met het versterken van de communicatiekracht van managers en leidinggevenden, omdat zij een belangrijke  (voorbeeld)rol hebben in interne communicatie.

Missie en Visie

De missie van Ingage inc. is mensen in organisaties helpen beter en succesvoller samen te werken, door ze bewust te maken van hun communicatiekracht en verbindingen tussen medewerkers te versterken. Ingage inc. versterkt interne communicatie met als doel meer werkplezier, duurzamere werkrelaties in tijden van organisatieverandering en optimale bijdrage van medewerkers aan het succes van een organisatie. 

Hieraan ten grondslag ligt de visie dat in de (nabije) toekomst en door technologische ontwikkelingen juist menselijke communicatie en aandacht voor elkaar en overeenkomsten en verschillen belangrijker zal worden. De mens is daarin leidend en niet het systeem, ook als het gaat om prestaties en resultaten. Bovendien is verandering een constante, en bevlogen, verbonden en gemotiveerde medewerkers zijn een duurzame basis om deze het hoofd te bieden.

Mensen hebben mensen nodig, en organisaties kunnen het aanwezige potentieel van hun medewerkers veel beter benutten. Verbinding is essentieel, en die ontstaat niet vanzelf. Organisaties die een werkomgeving bieden dit deze verbinding bevordert zullen dit uiteindelijk positief terugzien in hun resultaten.

De naam Ingage inc.

Ingage inc. is niet zomaar gekozen als bedrijfsnaam.  Natuurlijk is het een verwijzing naar zowel Interne Communicatie en ‘Incorporated’, afgekort met inc.. Daarnaast is het een woordspeling op ‘engaging’ – ‘ingage’ is een oude vorm van het Engelse ‘engage’ – een begrip dat zich in het Nederlands lastig laat vertalen. Het ontstaat bij een gevoel van betrokkenheid, vertrouwen, flow, motivatie. Je voelt je geinspireerd en komt in beweging. Hoe fijn is het om je in je werk bevlogen te voelen en om bij te kunnen dragen aan de doelen die de organisatie nastreeft? Omdat je goed geinformeerd wordt en ze kent, begrijpt en in je werk kunt toepassen. Omdat jouw bijdrage en die van al je collega’s even welkom is.  Omdat je je zorgen kunt uiten en je successen mag vieren. Omdat je jouw potentieel mag benutten en ontwikkelen op je werkplek.

Over de eigenaar: Myriam Heffels

ENHANCE_NONE

Ingage inc. is het bedrijf van Myriam Heffels. Binnen Ingage inc. combineert ze haar nieuwsgierigheid naar de mens en zijn gedrag, haar ervaring met (overheids)organisaties en HR , haar liefde voor taal, verhalen en de kracht van woorden en haar uitgebreide kennis op het gebied van corporate en interne communicatie om organisaties te versterken.  Myriam vraagt zich vaak af waar bepaald gedrag vandaan komt en wat er nodig is om dat te veranderen, houdt van een no nonsense aanpak, maakt graag zo beknopt mogelijke plannen die niet in een la verdwijnen en kiest liefst een gefundeerde, analytische en wetenschappelijk onderbouwde aanpak om daadwerkelijk effect te bereiken door communicatie.  Als ergens mensen werken, is er interne communicatie nodig die werkt en helpt het beste uit mensen te halen.

Meer weten over Myriam Heffels? Bekijk hier haar LinkedIn profiel.

Deel, volg, like!